Provozně ekonomická fakulta - seznam publikacíHelp


V následujícím souhrnu jsou uvedeny veškeré informace evidované k publikaci.

PROKEŠ, M. Wine Trails in the Czech Republic. In: Wine Tourism Destination Management and Marketing: Theory and Cases. Cham: Palgrave Macmillan, 2019. s. 341--355. ISBN 978-3-030-00436-1. URL: https://www.palgrave.com/gb/book/9783030004361

Originální název: Wine Trails in the Czech Republic
Český název:
Autor: Mgr. Ing. Martin Prokeš, Ph.D.
Pracoviště: Ústav marketingu a obchodu
Druh publikace: kapitola v knize
Odborná kniha: Wine Tourism Destination Management and Marketing: Theory and Cases
Číslo části:
Od strany: 341
Do strany: 355
Počet stran: 15
Kód UT dle Web of Science:
Kód EID dle Scopus:
Původní jazyk: angličtina
Popis v originálním jazyce: The development of wine tourism has helped to create a completely new structure of wine trails. Significant assumptions were made in the region of South Moravia in the southeastern part of the Czech Republic. The main research objective of this paper was to define and evaluate the benefits of establishing and developing wine trails for wine-growers and wine producers. To achieve the objective, it was necessary to analyze the degree of incorporation of the program wine trails in the marketing mix of companies and compare similar programs in neighboring countries. The main results include the finding that customers often visiting winemakers and the wine trails increased orders after visits. A separate and rather important fact is the increased motivation to start new businesses providing tourism services which lead to longer stays in the region. For the development of the entire wine sector is linked to the need to create new jobs directly in the industry, but also multiplier effects of related industry suppliers, as well as in tourism. The dynamic development of the wine category, major changes in Czech market and consumer demand are the main causes for the formation of associations of small and medium-sized wineries. The application of the results of the research was a plan for the establishment of a new alliance - a wine cluster, where there is potential co-operation between associations with VOC appellation and other entities involving suppliers, customers, research institutions and universities.
Popis v anglickém jazyce:
Popis v českém jazyce:
Rok uplatnění: 2019
Rok odeslání:
Identifikační číslo RIV:
URL: https://www.palgrave.com/gb/book/9783030004361
 
Záznam vložil: Markéta Hejčová, DiS.
Poslední změna: 02. 07. 2019, 12:59 (Markéta Hejčová, DiS.)

Hodnocení publikace:

12345
        
12345
špatné
 
dobré        nezajímavé
 
zajímavé
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -
12345
        
12345
laické
 
odborné        teoretické
 
praktické
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -


Bližší určení zdroje:

Wine Tourism Destination Management and Marketing: Theory and Cases. Cham: Palgrave Macmillan, 2019. ISBN 978-3-030-00436-1.

Originální název: Wine Tourism Destination Management and Marketing: Theory and Cases
Anglický název:
Český název:
Autor:
Druh publikace: odborná kniha
ISBN: 978-3-030-00436-1
Typ nakladatele:
Nakladatel: Palgrave Macmillan
Místo vydání: Cham
Stát:
Forma vydání: tištěná verze (print)
Edice a číslo svazku:
Rok vydání: 2019
Číslo vydání:
Počet stran:
Náklad:
Kód UT dle Web of Science:
Kód EID dle Scopus:
Původní jazyk:
Popis v originálním jazyce:
Popis v anglickém jazyce:
Popis v českém jazyce:
Rok odeslání:
Identifikační číslo RIV:
 
Záznam vložil: Markéta Hejčová, DiS.
Poslední změna: 09. 05. 2019, 13:53 (Markéta Hejčová, DiS.)

Hodnocení publikace:

12345
        
12345
špatné
 
dobré        nezajímavé
 
zajímavé
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -
12345
        
12345
laické
 
odborné        teoretické
 
praktické
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -