Provozně ekonomická fakulta - seznam publikacíHelp


V následujícím souhrnu jsou uvedeny veškeré informace evidované k publikaci.

DREXLER, M. -- DREXLER, D. -- VÁLEK, J. -- SLÁDEK, P. Perception of the layout of study texts by a teacher. In INTED 2019: Proceedings. Valencie: International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019, s. 3791--3799. ISBN 978-84-09-08619-1. URL: https://library.iated.org/view/DREXLER2019PER

Originální název: Perception of the layout of study texts by a teacher
Český název:
Autor: Michaela Drexler
Ing. Denis Drexler, Ph.D.
Jan Válek
Petr Sládek
Pracoviště: Ústav marketingu a obchodu
Druh publikace: stať ve sborníku
Sborník: INTED 2019: Proceedings
Charakter článku: odborný článek
Číslo části:
Od strany: 3791
Do strany: 3799
Počet stran: 9
Kód UT dle Web of Science:
Kód EID dle Scopus:
Původní jazyk: angličtina
Popis v originálním jazyce: The authors of textbooks should pay attention to how the content, the concept and as well as the layout of the textbook is perceived by readers - students. However it is necessary to know how teachers evaluate the textbook because they determine the trend how their students exploit the textbook. This article is a pilot study of the issues of perception and attention of learning texts by the teachers of mathematics and physics of elementary and secondary schools. The research was conducted during two workshops for teachers in November 2018. Within these sessions, teachers presented their comments and suggestions on various mathematical and physics teaching materials. Meeting participants were also subjected to eye-tracking testing of different learning materials. The goal of this testing was to identify the attention and browsing very differently conceived texts. One of the key findings is that teachers themselves consider teaching materials with excess text to be inappropriate. Also, the photographs or illustrations used must be designed in a modern style. For example, black and white images are considered to be inappropriate. In broad consensus, these views are held by teachers of different generations. In most cases, male teachers paid more attention to individual materials - read more thoroughly the materials. Both genders in textbooks, for example, do not pay attention to formulas. In the case of illustrations and pictures, the caption and its suitability within the theme are of particular interest. Overall, teachers are more focused on texts, with the emphasis on selecting / evaluating whether the text will be understood from the student's point of view. Teachers of younger and middle age, especially males, consider electronic documents as the key future of learning materials. At the same time, they are very actively using them. Older teachers in these documents also see the future, however, for their greater use, they are prevented by the lack of ICT knowledge.
Popis v anglickém jazyce:
Popis v českém jazyce:
Rok uplatnění: 2019
Rok odeslání:
Identifikační číslo RIV:
URL: https://library.iated.org/view/DREXLER2019PER
 
Záznam vložil: Markéta Hejčová, DiS.
Poslední změna: 11.04.2019 09:07 (Markéta Hejčová, DiS.)

Hodnocení publikace:

12345
        
12345
špatné
 
dobré        nezajímavé
 
zajímavé
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -
12345
        
12345
laické
 
odborné        teoretické
 
praktické
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -


Bližší určení zdroje:

INTED 2019: Proceedings. Valencie: International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN 978-84-09-08619-1.

Originální název: INTED 2019: Proceedings
Anglický název:
Český název:
Editor:
Druh publikace: sborník
ISBN: 978-84-09-08619-1
Nakladatel: International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Valencie
Forma vydání: tištěná verze (print)
Edice a číslo svazku:
Rok vydání: 2019
Číslo vydání:
Počet stran:
Akce: 13th International Technology, Education and Development Conference
Původní jazyk:
Popis v originálním jazyce:
Popis v anglickém jazyce:
Popis v českém jazyce:
 
Záznam vložil: Markéta Hejčová, DiS.
Poslední změna: 11.04.2019 09:06 (Markéta Hejčová, DiS.)

Hodnocení publikace:

12345
        
12345
špatné
 
dobré        nezajímavé
 
zajímavé
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -
12345
        
12345
laické
 
odborné        teoretické
 
praktické
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -


Bližší určení zdroje:

13th International Technology, Education and Development Conference. 2019, Valencie.

Originální název: 13th International Technology, Education and Development Conference
Anglický název:
Český název:
Organizátor:
Druh publikace: uspořádání (zorganizování) konference
Místo konání: Valencie
Pořadatel:
Stát:
Rozsah akce: celosvětová akce
Typ konference:
Zkratka:
Pořadové číslo:
Datum zahájení:
Datum ukončení:
Rok konání: 2019
Počet účastníků celkem:
Počet účastníků ze zahraničí:
Původní jazyk:
Popis v originálním jazyce:
Popis v anglickém jazyce:
Popis v českém jazyce:
Rok odeslání:
Identifikační číslo RIV:
 
Záznam vložil: Markéta Hejčová, DiS.
Poslední změna: 11.04.2019 09:06 (Markéta Hejčová, DiS.)

Hodnocení publikace:

12345
        
12345
špatné
 
dobré        nezajímavé
 
zajímavé
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -
12345
        
12345
laické
 
odborné        teoretické
 
praktické
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0Průměr: -