Přehled vypsaných témat - Provozně ekonomická fakultaHelp


Základní údaje

Téma bylo navrženo studentem, jehož jméno je uvedeno v řádku Navrhl.

Typ práce: Bakalářská práce
Název tématu: Market Study for a market entry of a mushing organization in Palestine
Stav tématu: schváleno (doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D. - vedoucí pracoviště)
Vedoucí práce: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
Fakulta: Provozně ekonomická fakulta
Ústav: Ústav marketingu a obchodu (PEF)
Max. počet studentů: 1
Navrhl: Jawad Malki
Abstrakt: The concept of mushing was originated when dogs were used as a method of transportation especially in snowing countries and now it´s more focused on team building, team spirit and the dog’s welfare. It´s a very common sport and way of transportation in Europe, Scandinavia, and the Americas. The importance of this marketing study is to provide grounds for decision-making about market entry of a mushing organization to Palestine. With the influx of Palestinian people other international athletes will have the chance to share their culture, develop great friendship, share experiences and knowledge, and build future business relationships, adding to all that athletes will have the opportunity to show all the motivation, hard and intensive training they do and the secret behind their devotion for this sport. This thesis also seeks to market the mushing sport and increase its popularity and enhance its reputation as an emotional team building sport. This thesis will consist of a complex approach, combining both quantitative and qualitative research, in order to conduct a thorough analysis on the given topic. The primary research will focus on a conducting online in-depth interviews with potential Palestinian clients (n = 30+), adding to that there will be 3 focus groups. As for the quantitative data, they will be collected via online questionnaire and processed with a statistical software, statistical indicators such as frequencies and dependencies, will be calculated.



Omezení k tématu

K přihlášení řešitele na téma je potřeba splnění jednoho z následujících omezení

Omezení dle studia
Tabulka zobrazuje omezení dle studia, na které musí být student zapsán, aby se mohl na dané téma přihlásit.

ProgramObor
B-EMAJ Economics and ManagementB-EMAJ-MEAJ Business Economics and Management

Omezení na předměty
Tabulka zobrazuje omezení na předmět, který musí mít student odstudován, aby se mohl na dané téma přihlásit.

PracovištěNázev předmětu
Nenalezena žádná vyhovující data.