Lidé na MENDELU


Na této stránce máte zobrazeny všechny veřejně přístupné údaje o zadané osobě. Některé informace o personálním zařazení a funkcích osoby mohou být skryty.

Ing. Marek Žák, Ph.D.
Identifikační číslo: 36998
Univerzitní e-mail: marek.zak [at] mendelu.cz
 
Akademický pracovník - odborný asistent - Ústav techniky a automobilové dopravy (AF)
 
Externí učitel - Institut celoživotního vzdělávání (MENDELU)

Kontakty     Výuka     Závěrečná práce     Projekty     
Publikace     Vedené práce     Konference     

Základní informace

Základní informace o závěrečné práci

Typ práce: Disertační práce
Název práce:Optimalizace parametrů vozidlového motoru
Autor: Ing. Marek Žák, Ph.D.
Pracoviště: Ústav techniky a automobilové dopravy (AF)
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavel Sedlák, CSc.
Oponent 1:prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc.
Oponent 2:prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc.
Oponent 3:prof. Ing. Celestýn Scholz, CSc.
Stav závěrečné práce:Závěrečná práce byla úspěšně obhájena


Doplňující informace

Následují doplňující informace závěrečné práce. Kliknutím na odkaz s názvem jazyka zvolíte, v jakém jazyce mají být informace zobrazeny.

Jazyk zpracování závěrečné práce:Čeština

Čeština        Angličtina

Název práce:Optimization of car engine parameters
Abstrakt:The thesis deals with internal combustion engines (ICE) that are able to burn more types of fuels. The issue is being presented not only from the technical and functional solution point of view, but also with regard to its legislative, economical, ecological and safety demands. Ethanol detection methods in ethanol-gasoline blend, their advantages and disadvantages concerning the above mentioned viewpoints are being presented in this thesis. Furthermore, a new method of ethanol in fuel mixture detection, which has not been known to us before, is being introduced. This method is based on fuel mixture refraction index measurement and is described in detail in this thesis. The method was verified by experiments carried out on commercially available fuel blends in the Czech market. The experimental part of this thesis also includes the design of ICE driving algorithms using this fuel detection method. Correctness of the designed algorithms has been verified by measuring on the engine dynamometer. The results of the thesis show that the designed flex-fuel system solution works well and is even more reliable than contemporary systems usually used.
Klíčová slova:RI, ethanol, flex-fuel

Zobrazení a stahování souborů

Pokud chcete zobrazit zadání závěrečné práce, klikněte na ikonu Zobrazit zadání. Ikony Závěrečná práce, Přílohy práce, Posudek vedoucího a Posudek oponenta představují soubory týkající se závěrečné práce, které je možné stáhnout. Budou zobrazeny pouze v případě, že je soubor vložen a zároveň je veřejný.

Závěrečná práceErrataPosudek vedoucíhoPosudek oponenta J. StodolaPosudek oponenta V. PíštěkPosudek oponenta C. Scholz

Části práce s odloženým zveřejněním:

Zadání práce neomezeně

Pokud chcete získat přístup k částem práce s odloženým zveřejněním, kontaktujte uživatele doc. Ing. Pavel Sedlák, CSc..