Lidé na MENDELUHelp


Na této stránce máte zobrazeny všechny veřejně přístupné údaje o zadané osobě. Některé informace o personálním zařazení a funkcích osoby mohou být skryty.

Mgr. Pavel Reich, Ph.D.
Identifikační číslo: 77520
Univerzitní e-mail: pavel.reich [at] mendelu.cz
 
Akademický pracovník - odborný asistent - Ústav jazykových a kulturních studií (FRRMS)
Proděkan - Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studií
 
Externí učitel - Agronomická fakulta (MENDELU)

Kontakty
     
Výuka     Publikace     Orgány
     

V následujícím souhrnu jsou uvedeny veškeré informace evidované k publikaci.

REICH, P. "We are Proud to be a Leading Company with Global Reach and Worldwide Impact": Positively Evaluative Lexis in the Language of Recruitment Advertising. Studies About Languages. 2018. č. 33, s. 43--56. ISSN 1648-2824. URL: http://kalbos.ktu.lt/index.php/KStud/article/view/20081/9738

Originální název:
"We are Proud to be a Leading Company with Global Reach and Worldwide Impact": Positively Evaluative Lexis in the Language of Recruitment Advertising
Český název:
Autor:
Pracoviště:
Ústav jazykových a kulturních studií
Druh publikace:
článek v odborném periodiku
Periodikum:
Studies About Languages
Charakter článku:
odborný článek
Číslo svazku (ročník):
Číslo periodika v rámci svazku:
33
Rok vydání:
2018
Od strany:
43
Do strany:
56
Počet stran:
14
Poddruh:
článek je obsažen v databázi SCOPUS
Kód UT dle Web of Science:
Kód EID dle Scopus:
Forma vydání:
tištěná verze (print)
Původní jazyk: angličtina
Popis v originálním jazyce: Companies' positive self-presentation has become an essential part of job advertising and helps employers attract potential applicants for the vacancies they are offering. This paper focuses on the various forms of positively evaluative lexis that appear in the company profiles cited on the employment website Monster.com. Evaluative or loaded words can be defined as words that evaluate reality either in a positive or a negative way, thus evoking in people a positive or a negative attitude towards a particular subject, in this case, the potential employer. The analysis is both qualitative and quantitative and is based on the three-pronged approach, i.e., the combination of manual analysis of individual texts, small-scale corpus analysis and large-scale corpus analysis. It is based primarily on appraisal theory, focusing predominantly on the category of attitude expressed in the vocabulary used. However, the analysis showed that the persuasive techniques of employers trying to attract applicants are rather complex and it has proved necessary to take into account notions from other theories, namely orientational metaphor and the concept of the so-called purr words, i.e., words the conceptual meaning of which is backgrounded by its positive connotations. This concept has recently been developed mostly under the name of Schlagwort within the field of Politolinguistik in Germany, but, as the analysis shows, can usefully be transferred from political discourse to corporate discourse, including the discourse of recruitment.
Popis v anglickém jazyce:
Popis v českém jazyce:
Rok uplatnění: 2018
Rok odeslání:
Identifikační číslo RIV:
URL:
http://kalbos.ktu.lt/index.php/KStud/article/view/20081/9738
 
Záznam vložil:
Poslední změna: 17.01.2019 09:45 (Šárka Novotná)

Hodnocení publikace:

1
2
34
5
        
1
23
4
5
špatné
 
dobré
        
nezajímavé
 
zajímavé
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0
Průměr: -
12
3
4
5
        
123
4
5
laické
 
odborné
        
teoretické
 
praktické
Hodnotilo: 0
Průměr: -        Hodnotilo: 0
Průměr: -


Bližší určení zdroje:

Studies About Languages. Kaunas: ISSN 1648-2824.

Originální název:
Studies About Languages
Český název:
Autor:
Druh publikace: časopis
ISSN:
1648-2824
Stát vydavatele: Litevská republika
Místo vydání: Kaunas
Vydavatel:
Kaunas University of Technology
URL:
Recenzovaný časopis: ne
Původní jazyk: angličtina
Popis v originálním jazyce:
Popis v anglickém jazyce:
Popis v českém jazyce:
 
Záznam vložil:
Poslední změna:
17.01.2019 09:45 (Šárka Novotná)

Hodnocení publikace:

1
2
34
5
        
123
4
5
špatné
 
dobré
        
nezajímavé
 
zajímavé
Hodnotilo: 0
Průměr: -
        Hodnotilo: 0
Průměr: -
1
23
4
5
        
1234
5
laické
 
odborné        teoretické
 
praktické
Hodnotilo: 0Průměr: -        Hodnotilo: 0
Průměr: -